DsTurkey Blog

Botoks sonrası … Bırakılırsa ne olur?

Botoks sonrası … Bırakılırsa ne olur?
Decrease Font Size Increase Font Size Text Size Print This Page

3 - 5 yıl sonra sıkıldım, yaptırmaktan vazgeçtim! Acaba, ben hiç botoks yaptırmasaydım daha iyi durumda mı olacaktım? Botoks sonrası ...



Doç. Dr. Yasemin Koyuncu / Botoks bırakılırsa ne olur?

Botoks yılan zehiri mi, başlıklı röportajımız gibi botoks yaptıranlar botoks uygulama ve botoks sonrası hususunda “Botoks bırakılırsa ne olur?” endişesine sahip. Yani “Daha zararlı mı olur?” yoksa botoks öncesi sonrası ile elde edilen sonuçlarda değişiklik olabilir mi? Doç. Dr. Yasemin Koyuncu ile röportajımızın Botoks konulu diğer bölümüne buyurun.

Botoks ile ilgili bir diğer önemli konu benim hep hastalarımın bana sorduğu soru bu olduğu için bahsetmek istiyorum:

“Hocam, işte ben sürekli botoks yaptırdım, yaptırdım… 3 – 5 yıl sonra sıkıldım, yaptırmaktan vazgeçtim! Acaba, ben hiç botoks yaptırmasaydım daha iyi durumda mı olacaktım? Düzenli botoks yaptırıp, bir süre sonra yaptırmazsam kırışıklıklarım daha mı derinleşir, daha mı kendime zarar mı vermiş olurum?”

Botoks sonrası …

Bu önemli bir soru. Kesinlikle böyle değil!

Botoks, var olan kırışıklıkları gidermenin yanı sıra, son yıllarda yapılan çalışmalarda gösterilmiş ki; aslında kırışıklıkların derinleşmesine de engel oluyor.

Yani, şunu demek istiyorum: “Siz, yıllarca botoks yaptırdınız sonra yaptırmaktan vazgeçtiniz… Eğer, hiç yaptırmasaydınız çok daha kötü durumda olacaktınız.”

…düzenli olarak botoks yapılmış

Çok önemli bir bilimsel çalışma var; tek yumurta ikizi… Aynı ortamda, aynı koşullarda yaşayan ikiz kardeşler alınmış, bunlardan bir tanesine yıllar boyunca düzenli olarak botoks yapılmış, diğerine de hiç uygulanmamış.

Kabaca… Hatırlamıyorum şimdi süresini, 5 – 10 yıl boyunca botoks yapıldıktan sonra o düzenli botoks yapılan kız kardeşe de botoks yapılması bırakılmış.


Mükemmelleştirici Cilt Kremi

Ve birkaç yıl sonra iki kız kardeş alınmış ve bilimsel olarak değerlendirilmiş. Bakılmış ki; düzenli olarak botoks uygulanan kız kardeş “çok daha iyi durumda”. Yani, demek ki, botoks uzun dönemde, uzun vadede cildimizdeki kırışıklıkların derinleşmesine de engel oluyor.

Dolayısıyla, sürekli yaptırıp bir süre sonra yaptırmaktan vazgeçtiğimizde hiçbir şey kaybetmemiş, aksine çok şey kazanmış oluyoruz.


Botoks nedir, Botoks sonrası öncesi gibi sorularla meşgulseniz, birçok soruna çözüm olarak kullanılmakta olan botoks tedavisi hakkında detaylı bilgi için “Botoks yılan zehiri mi?” yazısını okumayı unutmamasını öneriyoruz. 😉

Cilt sağlığı ile ilgili bilgi almak için cilt bakımı kategorimizi ziyaret etmeyi unutmayın! Ayrıca Cilt bakımı ile ilgili ürünlerimiz de DSTurkeyShop online mağazamızda 😉


Doç. Dr. Yasemin Koyuncu Tıp Eğitimini 1986-1993 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tamamladı.
1994 yılında Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı’nda araştırma görevlisi olarak çalışmaya başladı ve 1998 yılında dermatoloji uzmanı oldu.
Doçentlik unvanını, 2001-2006 yılları arasında öğretim görevlisi olarak görev yaptığı Ankara Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı’nda aldı.
Dr. Yasemin Koyuncu, hasta memnuniyeti ön koşulu ile mesleki yaşamına Bağdat Caddesi’nde kendi muayenesinde devam etmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir